Wednesday, December 26, 2012

Aku

~dalam mencari redhaMu kadang kala aku tersungkur jatuh di lembah maksiat dan dosa~


Aku adalah hambaMu
Yang tak punya apa-apa
Yang hidup serba tak kena
Hidup melakukan dosa
Beribadah terasa payah
Solat dengan rasa terpaksa

Aku adalah hambaMu
Kadang kala menjadi hamba kepada
punyaanku
Hingga lupa semua milikMu

Aku adalah hambaMu
Yang mudah hanyut dek arus dunia
Yang mudah leka ditelan fatarmorgana
Yang terlalu lemah menggapai jaya
Yang tak mampu berbuat apa-apa.

Jika benar aku hambaMU
Aku pasti tidakkan lemah
Aku pasti bersemangat berjuang dijalanMU
Kata-kata manusia tidakkan terkesan di hatiku
Tindak tanduk ku hanya berasaskan neracaMu

Aku ingin menjadi hamba hanya padaMu
Bukan pada dunia
Bukan pada nafsu
Bukan pada musuh durjana
Tetapi mahu teguh pendirian menjadi hambaMu

Pimpinlah aku
Mencari jalan keredhaanMu
Mencari damai di hatiku
Mencari cinta agungMu

Moga dapat bertemu denganMu di syurgawi
Bersama para kekasihMu di sana nanti.

InsyaAllah
Amin~

No comments:

Post a Comment